19. 3. 2018

V rámci realizace Plánu společných zařízení Komplexních pozemkových úprav požadoval Osadní výbor Branná schválit městem Třeboň vedlejší polní cestu V1 (viz obrázek níže). Vedení města schválení požadované polní cesty V1 odmítalo se zdůvodněním nutnosti pořízení regulačního plánu. Přitom od roku 2012 v Branné čekají na jeho zpracování.

Zajímavé je, že v roce:

  1. 2013 se v rozpočtu města vyčlenilo na regulační plány částka 300 000 Kč. Skutečnost čerpání k 31. 12. 2013 činila 29 040 Kč,
  2. 2014 se v rozpočtu města vyčlenilo na regulační plány částka 100 000 Kč. Skutečnost čerpání k 31. 12. 2014 činila 0 Kč,
  3. 2015 se v rozpočtu města vyčlenilo na regulační plány částka 50 000 Kč. Skutečnost čerpání k 31. 12. 2015 činila 0 Kč,
  4. 2016 se v rozpočtu města vyčlenilo na regulační plány částka 100 000 Kč. Skutečnost čerpání k 31. 12. 2016 činila 0 Kč,
  5. 2017 se v rozpočtu města vyčlenilo na regulační plány částka 600 000 Kč. Skutečnost čerpání k 30. 11. 2017 činila 0 Kč,
  6. na rok 2018 se v rozpočtu města vyčlenilo na regulační plány částka 600 000 Kč.

Vedení města souhlasilo pouze s polní cestou V2. Nesouhlasilo ovšem s polní cestou V1. Přitom pozemkové úpravy – budování polních cest – nejsou hrazeny z rozpočtu města, ale z rozpočtu Státního pozemkového úřadu (hrazení tedy státem). Čili město Třeboň ze svého rozpočtu žádné peníze na budování polních cest nevynaloží. Přesto se s vybudování V1 nesouhlasilo.

Na jednání rady města 17. 1. 2018 jsem se ve věci vybudování pouze jedné polní cesty (V2) zdržel hlasování, neboť jsem podporoval obě cesty, tedy V1 i V2.

A jak věc posoudilo zastupitelstvo města 29. 1. 2018?

Zastupitel za subjekt Společně pro Třeboň Mgr. Petr Michal navrhl schválit vybudování jak polní cesty V2, tak i polní cesty V1. V rámci diskuse byl návrh upraven a zastupitelé počtem hlasů 16 rozhodli, že se budou realizovat obě polní cesty (V1 i V2). Takový návrh v budování obou polních cest měl mou podporu a podpořil jsem jej.

Obě polní cesty by měly být budovány v roce 2019.

Záznam z jednání je k dispozici zde:

https://www.youtube.com/watch?v=_qTpadTjJJ4

stopa 07:30 (první bod jednání zastupitelstva)

 

Vyznačení polních cest V1 a V2 z podkladových materiálů pro jednání zastupitelstva:

Dle podkladových materiálů a jednání zastupitelstva města zpracoval:

Jiří Vopátek, zastupitel města za subjekt Společně pro Třeboň

** 16. 3. 2018 **